PERSBERICHT
17-09-2015 , Roden/Utrecht
Reclameland verlengt de samenwerking met DHL Parcel. De online drukkerij werkte al enkele jaren samen met DHL en heeft nu opnieuw een handtekening gezet onder een samenwerkingscontract. Hiermee blijft DHL het belangrijkste vervoersbedrijf voor de producten van Reclameland. “Een bewuste keuze”, aldus eigenaar Wouter Haan. “DHL kan in onze wensen en behoeften voorzien en daarmee ook in die van onze klanten die online bestellingen plaatsen en hun drukwerk snel en in goede orde willen ontvangen. Bovendien denkt DHL met ons mee en biedt een aantal unieke services. Dat heeft voor ons de doorslag gegeven om ons opnieuw te verbinden met DHL.”
Naast een extra afhaalmoment, zijn er nog een aantal elementen waardoor Reclameland bewust voor DHL heeft gekozen. “Dankzij DHL kunnen klanten ook kiezen voor een levering op zaterdag of voor 11.00 uur ’s ochtends. Ze bepalen dus zelf wanneer hun bestelling wordt geleverd. Daarnaast kunnen ze kiezen voor een bepaald tijdvenster en plek waar hun bestelling wordt afgeleverd. Dat kan thuis zijn of op de zaak of op één van de DHL Parcelshops in de buurt”, zegt Haan. Ook het retourneren gaat via zo’n Parcelshop of de klant plant zelf een moment in waarop DHL het pakket kan afhalen op een adres naar keuze. “Mensen willen niet meer de hele dag thuis op hun drukwerk wachten. Logisch ook. Door deze uitbreiding van dienstverlening voorziet DHL in onze behoeften en kunnen wij op onze beurt onze klanten een stukje extra service bieden. Dat is dus een win-winsituatie.”
Reclameland heeft net als DHL duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Zo werkt de drukkerij onder meer met duurzaam gemaakt papier en is FSC en PEFC gecertificeerd. “Wij hechten er dan ook veel waarde aan dat DHL bezorgt met vrachtwagens waarvan de motoren voldoen aan de Euro 6-norm en met zogenaamde ecocombi's.” Ook de korte lijnen die Reclameland met DHL heeft, spreekt de drukkerij aan.
“Ondanks dat DHL een groot bedrijf is, zijn we geen nummer”, zegt Haan. “Dat ervaren onze klantenservice medewerkers ook. Als een klant belt waar zijn pakketje blijft, is één telefoontje naar DHL voldoende. En is er een keer een storing op een depot, dan komt DHL al met een oplossing voordat we ernaar vragen. De samenwerking verloopt erg soepel en ervaren wij als zeer prettig. Het volume van onze pakketbezorging groeit elk jaar met zo'n 25 procent. Dat betekent dat de bezorging goed gecoördineerd moet zijn. Bij DHL zijn we daarvoor aan het juiste adres.”
Reclameland BV is een dynamisch bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in drukwerk. Inmiddels bedienen we meer dan vijftigduizend klanten in Nederland, België en Groot-Brittannië. Het traffic centrum staat, net als onze eigen productie, in Westerbroek.
Meer informatie
Gerwin Verdonk
Business Officer
Tel: 06 190 82 910
Email: gerwin@reclameland.nl
Tags: persbericht, dhl, samenwerking, service