Je hebt je flyers ontworpen en ontvangen. Ze zijn klaar. Nu je de flyers binnen hebt, wil je deze graag de wereld in brengen. Bij het verspreiden van je flyers zijn er een aantal factoren waar je rekening mee moet houden. Wij vertellen je graag hoe je het beste flyers kunt verspreiden!
Voordat je begint met het verspreiden van je flyers is het handig om goed in beeld te brengen wie je doelgroep is. Dit kan omschreven worden in één simpele vraag: aan wie wil je de flyers gaan verspreiden? Wil je de flyers gaan uitdelen aan de volledige doelgroep van je bedrijf? Of wil je de doelgroep gaan segmenteren in kleinere groepen? Dit kun je bepalen aan de hand van het doel van je campagne. Met het vaststellen van je doelgroep van de flyeractie vergroot je het succes van je campagne. Een niet geheel onbelangrijke stap dus!
Nu je weet wie de doelgroep is, kun je gaan onderzoeken wat een goede plek is om te verspreiden. Deze plek kan bepaald worden door te achterhalen waar je doelgroep zich veel bevindt. Wanneer je een brede doelgroep hebt is het bruikbaar om te gaan uitdelen op drukke plekken zoals een station, stadscentrum of een andere drukbezochte locatie.
Als je een specifieke doelgroep wilt bereiken is het effectiever om op een plek uit te delen waarvan jij weet dat de doelgroep daar vaak is. Stel dat je studenten op de hoogte wil stellen van een studentenactie bij jouw bedrijf. Dan is het erg effectief om je flyers te verspreiden in de buurt van een hogeschool of universiteit. Hier zijn immers de meeste studenten!
Er zijn een aantal manieren om je flyers te verspreiden. Om je een beeld te geven welke manieren er zijn, leggen wij er een aantal voor je uit!
Met flyeren geef je je flyers of folders persoonlijk mee aan je doelgroep. Dit is een goede manier als je een persoonlijk gevoel wil meegeven aan de ontvanger. Daarnaast is het ook een goede manier van verspreiden als je een grote doelgroep hebt. Deel bijvoorbeeld je flyers uit in de buurt van een station. Je bereikt hier gegarandeerd mensen mee!
Deze manier van verspreiden is ideaal als je zeker van je zaak wilt zijn. Met gericht verspreiden adresseer je jouw flyer aan de gewenste ontvanger. Dit doe je aan de hand van een adressen- of klantenbestand.
Mocht je niet in bezit zijn van een klantenbestand, kun je bijvoorbeeld bij de KvK een adressenbestand aanvragen. Een groot voordeel aan deze manier van verspreiden is dat je zeker weet dat je de juiste mensen bereikt. Steek de flyers bijvoorbeeld in de brievenbus van je doelgroep en je bereikt wie je wil bereiken.
Een goede optie om flyers bij de mensen thuis te krijgen, is om deze te versturen. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te doen. Als eerste kun je de flyers los versturen. Zo ligt de volledige focus op jouw flyer. Een andere en vaak goedkopere optie is om deze mee te sturen met een folderpakket. Reclameland kan je helpen jouw drukwerk huis-aan-huis te verspreiden. Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Houd er wel rekening mee dat niet ieder papiersoort even zwaar is. Het gewicht speelt een belangrijke rol in de kosten van de verspreiding. Je kunt eenvoudig het gewicht van jouw flyer berekenen via onze papiergewicht calculator.
Heb je een idee welke bedrijven je doelgroep graag bezoekt? Dan is deze manier van verspreiden wat voor jou! Met zakelijk verspreiden laat je namelijk je flyers achter bij een bedrijf waarvan jij denkt dat zij komen. Het is wel belangrijk dat je er rekening mee houdt dat het bedrijf geen directe concurrent van je is.
Een goed voorbeeld is het folderrek bij een camping of vakantiepark. De toeristen komen hier om te kijken wat er in de buurt te doen is. Op die manier kun jij als bedrijf profiteren van een ander bedrijf, zonder al te veel moeite te hoeven doen.
Een laatste belangrijke factor is timing. Timing kan het succes van jouw flyeractie bepalen! Denk bijvoorbeeld aan belangrijke feestdagen of evenementen die aankomen. Misschien is het voor jou wel erg voordelig om in een bepaalde periode of een bepaalde dag te flyeren. Het doel wat je wil bereiken met het flyeren speelt daar een belangrijke rol in. Stel dat je van plan bent om mensen op de hoogte te stellen van een muziekfestival. Dan is flyeren in de buurt waar een festival gehouden wordt hartstikke effectief. Je kunt dan namelijk veel festivalgangers bereiken.
Als je van plan bent om buiten te flyeren, is het belangrijk dat het weer meezit. Een heftige stortbui zal er waarschijnlijk voor zorgen dat je doelgroep niet echt buiten wil zijn. Check daarom, alvorens je gaat flyer, wat de weersverwachting is.
Nu je weet hoe je het beste je flyers kunt verspreiden, kun je aan de slag! Wil je weten hoe je het beste flyers kunt maken? Wij vertellen het je! Of bestel je flyers direct snel en gemakkelijk!
Tags: