De belangrijkste factor van je bedrijf

De belangrijkste factor van je bedrijf

Bij marketing denk je voornamelijk aan je (potentiële) klanten. Want klanten heb je nodig om jouw bedrijf draaiende te houden. Toch? Er is echter nog 1 factor die nóg belangrijker is voor jouw merk. Wat dat is? We vertellen je er alles over in dit blog!

De kracht van je bedrijf

Bij het marketen van je bedrijf denk je hoogstwaarschijnlijk alleen maar aan je klanten en misschien wel je concurrentie. Je doet enorm je best om je merk zo goed mogelijk op de markt te zetten. Maar; een sterk verhaal naar de buitenwereld is 1 ding. Uiteindelijk zijn je werknemers hét visitekaartje van je bedrijf. Een goed verhaal naar de buitenwereld is weinig waard zonder blije en trotse medewerkers. Zij staan namelijk je klanten te woord, zijn te zien in je zaak en verkopen je producten. Het is daarom enorm belangrijk ervoor te zorgen dat je werknemers de visie van jouw bedrijf uitdragen. Om hiervoor te kunnen zorgen, moeten je medewerkers zich verbonden voelen met je organisatie. Maar hoe zorg je hiervoor? Het antwoord is internal branding. We laten je zien hoe drukwerk je hierbij kan helpen!

Een sterk merk voor je medewerkers

Met internal branding laat je jouw merk terugkomen binnen je bedrijf. Doe je dit goed, dan dragen jouw medewerkers uiteindelijk jouw merk naar buiten. En voor een betrouwbaar merk is dit precies wat je wilt! Je kunt je merk op veel verschillende manieren laten terugkomen in je organisatie. Als eerste kun je de merkwaarden visueel maken. Hang bijvoorbeeld een poster met je visie op in de kantine. Of laat je logo groot afdrukken op een reclamebord. Leuk voor aan de muur op kantoor! Een andere, creatieve manier om je merk over te brengen is door middel van fotobehang. Hang de hele muur vol met uitspraken van collega’s, reviews van klanten of een grote tijdlijn van je bedrijf.

Internal branding, zo doe je dat

Internal branding draait niet enkel en alleen om het laten zien van je merk. Je medewerker in het zonnetje zetten is ook een belangrijk onderdeel van internal branding. Geef bij speciale gelegenheden een persoonlijk relatiegeschenk. Heeft je werknemer een kindje gekregen? Bedruk dan een vrolijk rompertje of slabbetje en geef deze als kraamcadeau. Heeft de medewerker een werkjubileum? Spreek je waardering uit met een gepersonaliseerd geschenk zoals een foto op glas. Wat je ook cadeau geeft, houd je wel aan je huisstijl! Zo herkent je medewerker altijd jouw bedrijf in het relatiegeschenk.

Relatiegeschenken worden vaak gegeven op vaste momenten, zoals kerst. Maar niet alleen kerst is een goed moment om je dankbaarheid uit te spreken! Dagen zoals Valentijnsdag of de verjaardag van je bedrijf zijn perfecte momenten om je medewerkers in het zonnetje te zetten. Inspiratie nodig? Bekijk onze inhaakkalender voor nog meer momenten. Laat je creativiteit de vrije loop en verras!

Voor elk moment een inhaker

Onmisbaar voor internal branding

Het geven van kleine relatiegeschenken is een waardevolle toevoeging voor je internal branding strategie, maar losstaand is het niet voldoende. Internal branding is namelijk veel meer dan je medewerkers een geschenk geven. Wil je echt betrokken medewerkers en een sterk merk, dan is het nodig je merk daadwerkelijk uit te dragen. Leef je merk! Sta je bijvoorbeeld voor duurzaamheid? Geef dan duurzame geschenken weg en kom niet langer in een brandstof slurpende auto op kantoor. Vind je als bedrijf eerlijkheid en transparantie belangrijk? Communiceer dan ook eerlijk en transparant, hoe uitdagend dit soms ook is.


Bij Reclameland vind je tal van producten die jij kunt inzetten voor je internal branding. Denk bijvoorbeeld aan gevelborden, fotobehang en allerlei relatiegeschenken. Waar ga jij mee aan de slag?

Tags:

30-01-2023
 
 

Reacties